Service pagina

Heeft u een probleem? Dan kunt u hier terecht voor oplossingen

Zonnepanelen

Hoe moet ik mijn panelen schoonmaken?
Het schoonmaken van zonnepanelen is belangrijk om ervoor te zorgen dat ze optimaal blijven functioneren. Hier zijn enkele stappen om zonnepanelen schoon te maken. Controleer of de zonnepanelen zijn uitgeschakeld en niet meer op het netwerk zijn aangesloten. Verwijder los vuil, stof en bladeren met een zachte bezem of een zachte borstel om te voorkomen dat de panelen bekrast raken. Maak de panelen schoon met een mild reinigingsmiddel en een zachte doek of spons. Vermijd schurende reinigingsmiddelen of borstels, omdat deze krassen kunnen veroorzaken. Gebruik voor het schoonmaken gedestilleerd water of osmosewater.
Er zit een vogelnest onder mijn zonnepanelen, wat nu?
Een vogelnest onder een zonnepaneel mag je niet weghalen, omdat dat (vaak) strafbaar is: veel vogels zijn beschermd in Nederland. Zeker tijdens het broedseizoen mogen de vogels niet worden worden gestoord. Soms is het toegestaan om nestje na het broedseizoen weg te halen, maar dan is de overlast vaak als weg. Het is verstandig om na het broedseizoen vogelwering te plaatsen op uw zonnepanelen.
Ik wil vogelwering op mijn zonnepanelen plaatsen
Tussen maart er april mogen er geen netjes verwijderd worden. Heeft u een nestje onder uw panelen, dan moet uw wachten met het plaatsen van vogelwering tot na het broedseizoen. Het broedseizoen is van maart t/m augustus. Wij hebben vogelwering die toepasbaar is op alle type zonnepanelen. Neem contact met ons op!

Garantie

Hoe lang heb ik productgarantie om mijn panelen?
Hoe lang u fabrieksgarantie heeft op uw zonnepanelen hangt af van het merk. Gemiddeld ligt dit tussen de 10 en 25 jaar. Te vervangen product wordt 100% vergoed. Na 24 maanden na aanschaf worden er wel arbeidskosten in rekening gebracht om fabrieksgaranties na te komen.
Wat valt er niet onder de garantie?
Gaat er iets kapot aan uw zonnesysteem binnen de garantietermijn? Dan krijgt u het te vervangen onderdeel of eventueel een vervangend paneel 100% vergoed. Arbeidsloon voor de werkzaamheden van de monteur wordt wél in rekening gebracht.
Hoe lang heb ik installatie garantie op mijn panelen?
24 maanden garantie op alle gebreken, m.u.v. de wifikoppeling. Na deze 24 maanden worden er kosten in rekening gebracht, ook om fabrieksgaranties na te komen.

Omvormer

Mijn omvormer is kapot, wat nu?
Werkt de omvormer niet meer naar behoren? Check dat eerst of er een sturingscode wordt vermeld op het display. Neem vervolgens contact met ons op.
Mijn omvormer maakt geen verbinding
Heeft u verbinding via een kabel? Haal de bedrading los, wacht minimaal 10 seconden en plug vervolgens alle bekabeling opnieuw in. Heeft een draadloze verbinding via WIFI? Lijst met merken + links naar handleiding Lukt het niet? Schakel een monteur in en vraag een offerte aan voor een servicebezoek.

Systeemcontrole & onderhoud

Wanneer moet ik een systeemcontrole doen?
Het is wenselijk om iedere 5 jaar een systeemcontrole op uw panelen te laten uitvoeren. Uw systeem wordt dan gecontroleerd op veiligheid en slijtage van onderdelen, stekker en bekabeling. Tevens zorgen wij ervoor dat uw systeem volgens de meeste recente Nen1010 voldoet. Bij het ontstaan van een probleem met bijvoorbeeld een omvormer, bedrading of de panelen zelf wordt er altijd een systeemcontrole uitgevoerd.
Ik wil een systeemcontrole laten uitvoeren
Om gebruik te maken van onze (onderhouden)service hoeft u geen directe klant te zijn van MetDeZon. Wij voeren uitsluitend systeemcontroles uit in regio Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Neem contact met ons op!
Wat houd een systeemcontrole in?
Onder het uitvoeren van een systeemcontrole vallen standaard: Doormeten van de zonnepanelen, controleren of de meterkast in orden is, controleren of de omvormer functioneert en of de bekabeling in orde is. De bevindingen dienen door te worden gegeven via het opleverdocument. Indien het opleverdocument niet is ingeleverd, blijft betaling uit. Bevindingen dienen telefonisch besproken te worden op locatie met de afdeling aftersales. Kleine gebreken dienen (indien mogelijk) op locatie opgelost te worden.

Wifi problemen

Ik heb geen verbinding
Heeft u verbinding via een kabel? Haal de bedrading los, wacht minimaal 10 seconden en plug vervolgens alle bekabeling opnieuw in. Heeft een draadloze verbinding via WIFI? Lijst met merken + links naar handleiding Lukt het niet? Schakel een monteur in en vraag een offerte aan voor een servicebezoek.
 
 
 

Kunt u uw probleem niet vinden? Of werkt de oplossing niet?

Wij helpen u graag op een andere manier. Vul onderstaand formulier in of neem contact met ons op via telefoon of e-mail.

 
 

De meest duurzame
keuze in de markt

 


De Volger 6, 1483 GA, De Rijp

Zakelijke gegevens


KVK: 37150857
BTW: NL820685732.B01
Bank: NL97INGB0675572622