Questions? Feedback? powered by Olark live chat software

Klantenservicepagina

 

MetDeZon staat ook voor u klaar na installatie van de zonnepanelen. Wij krijgen regelmatig vragen over de Wifi, de opbrengst en de garanties. Op de klantenservicepagina vindt u een kleine selectie uit de meest gestelde vragen, handig voor als u snel antwoord wilt en het vaak eenvoudig zelf kunt oplossen. Mocht u een vraag hebben die hier niet tussen staat, gebruik dan ons contactformulier onderaan deze pagina, zodat we onze klantenservicepagina continue kunnen verbeteren.

Wat kunt u hier vinden:

 

Veel gestelde vragen na installatie

Uw vraag over: De Wifi verbinding

Q: Mijn Wifi verbinding van de omvormer doet het niet meer, wat nu? A: Het kan voorkomen dat de Wifi van uw omvormer er zomaar ineens mee lijkt te stoppen. Dit kan verschillende oorzaken hebben: korte stroomonderbreking, nieuwe router, onderhoud door uw internetprovider. Gelukkig is de verbinding snel herstelt door middel van het volgende stappenplan: Klik hier (Deze handleiding werkt voor zowel: Omnik, Hosola en Ginlong) Wij willen hieraan toevoegen dat de werking van de wifi niet de werking van het systeem beïnvloed. 

Q: Hoe kan ik controleren of de Wifi module in de omvormer werkt? A: U kunt op de omvormer zelf zien of de wifi module werkt of niet. Afhankelijk van het merk en type kunt u dit met een paar keer drukken op de menu knop zien of de Wifi goed functioneert. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u bij het merk Omnik een softreset of een hardreset uitvoeren. Mocht u hier niet uitkomen of heeft u een ander merk: SMA, Hosola of Ginlong dan kunt u onderstaand formulier invullen. 

Hier vindt u een configuratie filmpje voor de Ginlong omvormer. Omdat zowel Omnik, Hosola als Ginglong gebruik maken van Solarman, zullen deze stappen nagenoeg hetzelfde zijn bij de andere merken:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=p7Q8i8Mtgho[/embed]

Uw vraag over: De opbrengst

Q: Het zonnestroom systeem werkt niet meer, kunt u ons helpen? A: Voor MetDeZon is het belangrijk om te weten waaruit u concludeert dat het zonnestroomsysteem niet meer werkt. Het kan namelijk aan de omvormer liggen (dan komt er een foutmelding in het display) Klik hier voor de verschillende storingsmeldigen. Het kan ook liggen aan de Wifi, waardoor het lijkt alsof het pv-systeem niet goed functioneert. Mocht het alleen de wifi zijn, dan kunt u deze verbinding snel herstellen door het volgende stappenplan te volgen: klik hier

Q: Hoe kan ik nagaan of het systeem wel levert wat het moet leveren? A: U kunt eenvoudig nagaan of het systeem levert wat het zou moeten leveren door het totaal aantal Wp x 0.9 te doen en afhankelijk van de situatie nog eens een x aantal procenten ervan af te halen. Hier vindt u het zgn. instralingsdiagram. Hieruit kunt u aflezen hoeveel procent er nog vanaf moet om tot een goede verwachting te komen. Stel u heeft 10 panelen van 260 Watt/ piek, is een totaal vermogen van 2600 Wp. Dit dient u keer 0.9 te doen, is: 2340 kWh/ jaar. 

Q: Mijn omvormer vertoont 's avonds geen leven, hoe kan dit? A: De omvormer heeft heeft zowel DC spanning als AC. Dit betekent dat de omvormer 's avonds niet zal opstarten, ook de wifi kunt u dan dus niet instellen.

Q: Op mijn slimme meter wordt een andere opbrengst weergegeven dan op de omvormer, hoe kan dat? A: Dat komt doordat uw meter in de meterkast registreert wat er daadwerkelijk wordt terug geleverd. Uw omvormer registreert wat de zonnepanelen opwekken. Als er stroom wordt terug geleverd over uw elektriciteitsnet en de wasmachine draait, dan registreert uw slimme meter: de energie die opgewekt wordt door de zonnepanelen min het verbruik van uw wasmachine. Dit verklaard in veel gevallen het verschil tussen de getallen op de omvormer en die van uw slimme meter.  

Q: Hoe weet ik zeker dat mijn meter geschikt is voor teruglevering? A: Zodra u zonnepanelen heeft, dient u zich aan te melden bij: www.energieleveren.nl . Zo wordt er geen energie verspild.

Uw vraag over: Doe-het-zelf systeem

Q: Volgens mij heb ik verkeerd materiaal geleverd gekregen, wat moet ik nu doen? A: Het komt weleens voor dat MetDeZon teveel materiaal levert of het onjuiste. Zou u dit formulier willen invullen en sturen naar: info@metdezon.nl 

Q: Hoe kan ik eenvoudig mijn zonnestroomsysteem installeren? A: Bij een doe-het-zelf pakket krijgt u van ons standaard een handleiding meegeleverd. Heeft u deze niet gekregen? Wij sturen deze graag nog een keer naar u toe.

Q: Ik heb een storing op mijn omvormer, waar kan ik de betekenis vinden? A: Voor het merk Hosola hebben wij inmiddels een lijst met mogelijke storingen en de betekenis daarvan. Deze vindt u hier.

Uw vraag over: Garanties

Q: Hoe lang gelden de garanties op het zonnestroomsysteem? A: Dit is deels afhankelijk van de producten. MetDeZon biedt standaard op de zonnepanelen 10 jaar garantie, op de omvormer minimaal 5 jaar, op het montagemateriaal van Clickfit zo'n 20 jaar en op de installatie zelf 2 jaar! conform Uneto-VNI en Zonnekeur.

Q: Ik heb vogelnetjes onder de zonnepanelen, valt dit onder installatie garantie A: Nee, dit valt niet onder de installatie garantie. Hoewel het vervelend kan zijn (andere vinden het gezellig) hebben wij te maken met installatie voorschriften die wij moeten hanteren. Dit betekent onder andere dat het zonnestroom systeem niet rechtstreeks op het dak geplaatst wordt, maar net erboven. Dit laat ruimte over voor de vogels. Er is inmiddels wel een oplossing voor, informeer hiernaar bij de afdeling verkoop.

Service aspecten

Hoe kan ik mijn gekochte artikelen retourneren of omruilen Ik heb een defect, schade of storing aan mijn zonnestroom systeem Hoe kan ik het zonnestroomsysteem het beste onderhouden Waar kan ik het BTW teruggave formulier vinden Ik wil de Wifi handleiding graag als pdf Waar kan ik alles vinden voor de doe-het-zelf installatie Ik wil alle productsheets nog eens nalezen Wat zijn de verzendkosten in Nederland en België

Contact

Mocht de informatie op deze pagina onduidelijk zijn of u heeft een vraag die hierboven niet beantwoord wordt? dan kunt u ons bereiken via de telefoon op werkdagen van ma t/m vr van 09:00 - 17:00 op het nummer: 085-4011356. Wilt u gelijk onze serviceafdeling spreken? toets dan optie 5. Tevens kunt u ons 24/7 e-mailen door onderstaand formulier in te vullen:

Vul hier uw e-mailadres in: *

Vult hier uw telefoonnummer in: *

Wat is uw bestelnummer/ inschrijfnummer?

Waar gaat uw melding over: *


Vul hier uw omschrijving in: *

Upload eventuele foto's te ondersteuning

Loading...